Prvé mesiace tohoto roku priniesli tradičnej českej spoločnosti TATRA niekoľko dôležitých zmien. Výroba a predaj ťažkých nákladných vozidiel všetkých modelových rád dosiahol významnú konsolidáciu.
Z hľadiska štatistik sa potom posunula v porovnaní s tým istým obdobím minulého roku do lepších čísel.
Značka TATRA získala nového majiteľa, spoločnosť TATRA TRUCKS a.s., už zaistila kontinuitu výroby a prevzala na sebe všetke aktivity automobilky. Technický vývoj a výroba spoločnosti TATRA pravidelne prináša na automobilový trh významné konštrukčné riešenie, ktoré ponúka zákazníkom komplexné dopravné riešenie vo všetkých segmentoch priemyslu, kde sú prevádzkované vozidlá TATRA.
S novým majiteľom na veľtrhu BAUMA
Nákladné vozidlá značky TATRA sa, prvý krát s novým majiteľom, účastní prestížnej medzinárodnej stavebnej výstavy BAUMA 2013. Tridsiaty ročník medzinárodného veľtrhu stavebnej a ťažobnej techniky, nákladných vozidiel a zariadení prebehne na výstavišti v bavorskom Mníchove v dnech 15. až 21. apríla 2013.
TATRA TRUCKS, spoločne s nemeckými dílermi Gerhard Friedrich Metallbau und Fahrzeugehandel a DAF Berlin Nutzfahrzeuge Vertriebs- und Service GmbH, pripravila v hale B na stánku číslo 303 prezentáciu súčasnej špičky svojho výrobného programu.
Najmodernejší modelovou radu ťažkých nákladných vozidiel z Kopřivnice reprezentuje štvornápravový stavebný sklápač TATRA PHOENIX, ktorý ako v štandardnej konfigurácii 8×8, a tiež v odľahčenej variante s pohonom 8×6, ponúka jedinečné jazdné vlastnosti a zaujímavú pridanú zákaznícku hodnotu. Originálny podvozok tatrováckej koncepcie a komponenty hnacieho traktu zahraničnej proveniencie, sú rovnako ako moderná kabína s vysoko komfortnom interiérom, zárukou plného uspokojenia najprísnejších zákazníckych požiadaviek. Motorizácia skvelými, kvapalinou chladenými, agregátmi PACCAR MX-13 samozrejme splňuje najprísnejšie emisné limity podľa smernice Euro V a je pripravená vyhovieť taktiež nadchádzajúcej postupnej norme Euro VI, ktorá vstúpi v plnú platnosť začiatkom roku 2014. Sklápacie nástavby dodávajú renomovaní výrobcovia, ako napr. MEILLER, jeden z najdôležitejších hráčov na trhu vo svojom obore, alebo dynamický slovenský výrobca, spoločnosť VS-mont. Obaja sú strategickými partnermi spoločnosti TATRA v segmente nástavieb.
Zákaznícky špeciál
Špeciálne ťažké nákladné vozidlá TATRA reprezentuje na veľtrhu Bauma 2013 banícky stavebný voz TATRA 815-732R90/39 8×8.1 R (1+3) s stavebnou nástavbou Fliegl s výtlačným systémom zaisťujúcim efektívne vyprázdnenie nákladového priestoru korby bez nutnosti jeho sklápania. Zákaznícky požiadavok nízkej celkovej výšky vozidla viedol k použitiu varianty štandardného podvozku modelovej rady T 815-7 s kompaktnou nízkou kabínou a vyššie zmienenom systéme obsluhy vyprázdňovania nákladnej nástavby.
K pohonu vozidla slúži pôvodný vzduchom priamo chladený vidlicový osemválec TATRA v emisnej špecifikácii Euro V s maximálnym výkonom 325 kW/2100 Nm. Prenos výkonových parametrov na kolesá všetkých štyroch náprav zaisťuje automatická šesťstupňová prevodovka Allison 4500 a dvojstupňová prídavná prevodovka TATRA, vozidlo je naviac vybavené elektrickým retardérom Telma.
Na štvornápravovom podvozku s rázvorom náprav 3900 mm + 1450 mm + 1660 mm (usporiadaný 1+3), nosnosť náprav 9 t, 2 x 16 t a 9 t s riaditeľnou prvou a poslednou nápravou, odpružením prvej a poslednej nápravy vzduchovými vakmi, druhé i tretie nápravy ťažkou variantou kombinovaného systému KING FRAME s pneumatikami 16.00 R20 na prvej a poslednej náprave a 24 R21 na druhej a tretej náprave je osadená dvojmiestna RHD kabína TATRA 815-7 s integrovanou ochranou ROPS/FOPS (zosilnená strecha a konštrukcia kabíny s odpovedajúcim uložením), ktorá je nutná pre bezpečnú prevádzku v baníckych priestoroch. Riadenie poslednej zadnej nápravy je elektrohydraulické systému VSE. Systém pracuje s otáčaním zadnej nápravy do rýchlosti vozidla 40 km/h, v prípade nutnosti sa automaticky náprava vystredí do nulové polohy – funkcia „safety“.
Ide o variantu štandardnej ponuky špeciálnych vozidiel modelovej rady T 815-7 6×6, 8×8 a 10×10 (8) s nízkou kabínou s úpravou ROPS/FOPS určenej pre predaj primárne na austrálskom kontinente, spoločnosť TATRA je však schopná ponúknuť podvozky tohoto typu i pre ostatné trhy.
Nosný výrobný program značky TATRA stavia na najmodernejšiu modelovú radu ťažkých nákladných vozidiel TATRA PHOENIX, u nich boli s veľkou výhodou skombinovaná jedinečná konštrukcia tatrováckeho podvozku s centrálnou nosnou rúrou a nezávisle zavesenými a odpruženými polonápravami, hnací trakt zahraničnej proveniencie, vysoko cenená moderná kabína a vyspelá konštrukcia nástavieb. Modelová rada TATRA PHOENIX znamená pre kopřivnickú automobilku, zákazníkov, obchodných partnerov, spolupracovníkov, či obdivovateľov a priaznivcov značky, významný krok vpred, pri plnení programu dôslednej zákazníckej ústretovosti.