TATRA PHOENIX mieri vyšie

tatra-phoenix-8x8_01-1

Spoločnosť TATRA, a.s. oficiálne predstavuje svoju novú modelovú radu civilných nákladných vozidiel s označením TATRA PHOENIX.

KOPŘIVNICE (8. 8. 2011) – TATRA PHOENIX je nový začiatok, štart do najvyšších poschodí konkurenciaschopnosti na poli produktu aj popredajných služieb. S novým vozidlom sa otvára ďalšia kapitola svetové úspešného „románu s názvom TATRA“. Vďaka spojenia s významným výrobcom nákladných vozidiel DAF a skupinou PACCAR, vstupujeme do éry v celku zásadnej globalizácie ponuky našich výrobkov a služieb. TATRA PHOENIX je istotou pre našich partnerov a zákazníkov, že sa zrodila nová rada vozidiel s mimoriadnymi jazdnými vlastnosťami, vysokou produktivitou a efektivitou prevádzky, komfortom pre vodiča a dlhou životnosťou.

Unikátne  inovovaný tatrovácky podvozok s novou prídavnou prevodovkou a pneumatickým odpružením všetkých náprav doplnený o kabínu DAF CF 85 (krátka alebo spacia), motor PACCAR MX s výkonom 265 kW až 375 kW a prevodovku ZF Ecosplit – manuálne radená, nebo AS – Tronic – automatická, znamená pre značku TATRA, jej zákazníkov, obchodných partnerov a priaznivcov jednoznačný vstup do novej éry v rámci segmentu komerčných vozidiel.

TATRA PHOENIX zachováva tradíciu pohonu všetkých kôl s možnosťou pripojenia či odpojenia pohonu prednej nápravy kedykoľvek  behom jazdy bez nutnosti zastavenia. V štandardnej  konfigurácii budú k dispozícii vozidlá 4×4, 6×6, 8×8 a nové tiež 8×6. Vozidlo tak nemá problém pohybovať sa v tom najťažšom teréne, ale zároveň je teraz lepšie prispôsobené pre zmiešanú prevádzku.

Tatrovácka koncepcia podvozku vozidla ponúka centrálnu nosnú rúru a s ňou pomocou priečnika spojený zvarovaný rám, ktoré tvorí extrémne tuhý nosný systém vozidla. Vysoká tuhosť nosné štruktúry ovplyvňuje rozhodujúcim spôsobom jazdné vlastnosti a namáhanie rámu a nástavieb.

Podvozok svetoznámej tatrováckej koncepcie môže fungovať bez zvarovaného horného rámu, to znamená, že niektoré nástavby môžu byť pripojené pomocou priečniku priamo k centrálnej rúre. Vďaka tomu sa predovšetkým pri vyklápačoch zvyšuje úžitkové zaťaženie a vozidlá sa tak stávajú produktívnejšie. Podobné riešenie si nemôže klasická koncepcia vozidla s rebrinovým rámom dovoliť. Tuhá nosná štruktúra podvozku v spojení s nezávisle odpruženými výkyvnými polonápravami umožňuje vyšší rýchlosť jazdy v terénu v zrovnaní s vozidlami klasické koncepcie pri zachovaní komfortu jazdy, ku ktorému vysokou mierou prispieva kompletné vzduchové odpruženie vozidla TATRA PHOENIX, kde sú zadné nápravy odpružené pomocou patentovaného riešenia TATRA King Frame, a tiež modernizovaný systém radenia.

Dôkazom robustnosti a spoľahlivosti vozidla je 36mesačná záručná doba (alebo najazdených 300 000 km) na hnací trakt vozidla, čo je v súčasnosti v danej triede vozidiel najviac.

Informácie pre verejnosť sú od dnešného dňa k dispozícii na www.tatraphoenix.com.

Fotogaléria