- Vzduchom priamo chladený,
- emisná špecifikácia Euro 2 až Euro 5,
- technológia SCR.
Ide o vzduchom priamo chladený osemvalcový vznětový motor s priamym vstrekom paliva, s valcami do V (uhol rozovretia 90 stupňov) o zdvihovom objeme 12,7 litrov, s preplňovaným pomocou turbomiechadla a s chladičom plniacim vzduchom, umiestneným priamo nad motorom.
Motor je vybavený mechanicky regulovaným radovým vstrekovacím čerpadlom. Medzi unikátne technické riešenie patrí valivo uložený kľukový hriadeľ, ktorý je zošroubovaný z jednotlivých segmentov.
Motor je ponúkaný v emisných špecifikáciách Euro 2 (rada T3B-928), Euro 3 (rada T3C-928), Euro 4 a Euro 5 (rada T3D-928). Pre plnenie prísnych limitov škodlivín – podľa noriem Euro 4, resp. 5 je použitý systém selektívnej katalytickej redukcie SCR, kde do výfukového traktu je vstrekované oxidační činidlo známe pod obchodným názvom AdBlue.
Výkonové parametre originálnych vzduchom priamo chladených motorov TATRA sú v rozsahu 230 kW – 325 kW, resp. 1400 Nm – 2100 Nm.
Motory iných výrobcov
- sú kvapalinou chladené,
- majú emisnú špecifikáciu podľa zákazníckych požiadavkov,
- využívajú technológiu EGR nebo SCR.
Ako alternatíva k vlastnému vzduchom priamo chladenému motoru sú v ponuke TATRA TRUCKS a.s. hlavne v radách FORCE a T 815-7 i kvapalinou chladené motory od svetových výrobcov.
Jednou z alternatív sú motory Cummins v radách ISL (do výkonu 260 kW a 1550 Nm) a ISM (do výkonu 325 kW a 2100 Nm). Jedná sa o vznětové šesťvalcové radové motory o zdvihovom objeme 8,85 litrov, resp. 10,8 litrov, s preplňovaným a chladeným plniaceho vzduchu.
Alternatívou s vyššími výkonovými parametrami sú motory Deutz, a to kvapalinou chladené vznětové osemvalce s valcami do V (uhol rozovretia 90 stupňov) typu BF8M 1015, resp. 2015. Motory o zdvihovom objeme 16,5 litrov s preplňovaným a chladeným plniaceho vzduchu sa líši spôsobom vstrekovania. Typ 1015 využíva mechanické vstrekovacie čerpadlo, typ 2015 je osadený elektronicky riadenými združenými vstrekovačmi. Výkonové parametre sú v rozsahu 340 kW – 440 kW, resp. 2450 Nm – 2750 Nm podľa zoradenia.