Motor
Vznetový radový šesťvalec PACCAR MX chladený kvapalinou vo verziách MX265/300/340/375, objem 12,9 l, preplňovaný turbomiešadlom s medzichladičom plniaceho vzduchu. Vďaka úprave výfukových plynov SCR (Selective Catalytic Reduction) umožňuje splniť požiadavky emisných limitov Euro 4 a Euro 5.
výkon 1 kW (k) | moment 2 (Nm) | emisie | |
MX265 | 265 (360) | 1 775 | EU5–EU3 |
MX300 | 300 (408) | 2 000 | EU5–EU3 |
MX340 | 340 (462) | 2 300 | EU5–EU3 |
MX375 | 375 (510) | 2 500 | EU5 |
1 Pri menovitých otáčkach 1 500–1 900 ot./min
2 Pri menovitých otáčkach 1 000–1 410 ot./min
Motor MX375 možno použiť výhradne v kombinácii s nápravami s redukciami v kolesách.
Prevodovka
Od renomovaného výrobcu ZF, a to jak 16stupňová manuálna Ecosplit, tak tiež automatická 16stupňová AS-Tronic. Obe uvedené prevodovky je možné dodať v kombinácii s integrovaným retardérom (intardérom).
Spojka
Jednolamelová suchá spojka ZF-SACHS, 430 mm. Ovládanie hydraulické s vzduchotlakovým posilňovačom pre manuálne prevodovky. Ovládanie elektronické (bez pedálu spojky a zásahu vodiča) v kombinácii s automatickou prevodovkou.
Prídavná prevodovka
Jedno- alebo dvojstupňová prídavná prevodka, s výstupom pre pripojitelný predný pohon s možnosťou výstupu pomocného pohonu z horného hriadeľa. Integrovaná do podvozku a spojená s nosnou rúrou.
Podvozok
Nová tatra je vybavená novým podvozkom. Prehliadnite si video. Nápravy TATRA s nezávisle odpruženými, výkyvnými polonápravami a uzávierkou nápravových diferenciálov v základnej výbave (u hnaných náprav).
Prevedenie náprav:
- Bez redukcii v kolesách, k dispozícii s prevodom 3,385
- S redukciami v kolesách, k dispozícii s prevodom 2,714/2,333, nebo 3,385/2,333
Prevedenie s centrálnym nafukovaním pneumatík z miesta vodiča je možné dodať podľa požiadavkov (v kombinácii s vhodnými pneumatikami a diskami kolies).
Pérovanie predných náprav
Vzduchové vaky, doplnené teleskopickými tlmičmi a skrutným stabilizátorom. Nosnosť 9 ton (8 ton u štandardného prevedenia).
Pérovanie zadných náprav
V prevedení buď s listovými perami, či s unikátnym systémom kombinovaného perovania TATRA King FrameTM. Systém perovania King FrameTM je kombináciou vzduchových vakov a mechanického pérovania (vinuté pružiny či listové perá).
Prevedenie | Nosnosť |
Listové perá | 11,5 t |
Ľahké kombinované pérovanie (vzduchové vaky + vinutá pružina) | 11,5 t |
Ťažké kombinované pérovanie (vzduchové vaky + listové perá) | 13,15 a 16 t |
Kolesá a pneumatiky
V základnom prevedení (pre nosnosť prednej nápravy 8 ton) pneu 315/80 R22,5 (vzadu v dvojmontáži). Na prianie (pre nosnosť prednej nápravy 9 ton) pneu 385/65 R22,5 vpredu a 315/80 R22,5 vzadu (v dvojmontáži). Konštrukcia vozidla umožňuje i montáž diskových kolies 20 a pneumatík až do veľkosti 16.00 R20 (vpredu) a až 24 R21 (vzadu).
Nádrže
V oceľovom alebo hliníkovom prevedení o objeme 220–545 litrov. Pre aplikácie s motormi Euro 4, resp. Euro 5, nádrž činidla AdBlue s objemom 45 litrov.
Kabína
Trambusová, celokovová, sklopná s dvoma, či troma sedadlami. V základnom prevedení denná (krátka), na prianie spacia, s jedným alebo dvoma lôžkami. Súčasná základná výbava sú elektricky ovládané bočné okná, elektricky ovládaná a vyhrievaná zkrátka, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, volant nastaviteľný v dvoch osách a strešná ventilácia. Na želanie je možné výbavu rozšíriť napríklad o automatickú klimatizáciu, nezávislé kúrenie alebo vzduchom odpružené sedadlo spolujazdca.
Elektroinštalácia
24 V, akumulačná batéria 170 Ah, alternátor 80 A (na přání 110 A)
Jazdné parametri
Maximálna rýchlosť 85 km/h (obmedzovač)
Predný nájazdový uhol až 35 °, 31 ° pre základné pneu 315/80 R22,5
Svetlá výška 300 mm (pre základné pneu 315/80 R22,5)
Konfigurácia
Základnými konfiguráciami vozidla sú 4×4, 6×6 a 8×8 (8×6). Podľa požiadavkov zákazníka pripravíme i špeciálne prevedenie – 10×10, 10×8, 10×6, s riadenou zadnou (piatou) nápravou.
TATRA Phoenix 4×4
Obrysový priemer otáčania* 16,5 m +– 1 m
Pohotovostná hmotnosť** 8 350 kg
Rázvor 3 700/4 090/4 500 mm
TATRA Phoenix 6×6
Obrysový priemer otáčania* 18,5 m +– 1 m
Pohotovostná hmotnosť** 9 800 kg
Rázvor 3 440/3 900/4 500 + 1 320 (1 450***) mm
TATRA Phoenix 8×8 (8×6)
Obrysový priemer otáčania* 21,5 m +– 1 m
Pohotovostná hmotnosť** 11 500 (11 200) kg
Rázvor 2 150 + 2 300/2 950 + 1 320 (1 450***) mm
* Vonkajší obrysový priemer zatáčania pre základné prevedenie pneu a rázvoru ** Základné prevedenie podvozku pre montáž nástavby: najkratší rázvor, pérovanie prednej nápravy 8 ton a ľahké kombinované pérovanie zadných náprav. *** Platí pri použití pneumatík 12.00 R24 a väčších.
TATRA PHOENIX fotogalerie