- Vyvinuté pre obtiažne teréne podmienky,
- vysoká priechodnosť terénom,
- vysoký jazdný komfort,
- vysoká prepravná rýchlosť v náročnom teréne,
- vysoká stabilita vozidla pri jazde v zákrutách a vo svahoch,
- minimálna údržba a minimálna možnosť poškodenia hnacieho traktu,
- vysoká tuhosť podvozku s centrálnou nosnou rúrou.
Je to unikátna koncepcia podvozku, ktorá sa zrodila v dvadsiatych rokoch minulého storočia a dodnes nebola prekonaná. Princípom je použitie centrálnej nosnej rúry a náprav s nezávisle zavesenými výkyvnými polonápravami zošroubovanými v jeden celok.
V priebehu rokov bola tato tzv. „Tatrovácka koncepcia vozidla“ dovedená k dnešnému originálnemu riešeniu, ktoré vozidlom TATRA TRUCKS a.s. dáva výnimočné schopnosti při prejazde aj tými najnáročnejšími terénmi.
Centrálna nosná rúra
- Vysoká torzní a ohybová tuhosť chráni nástavby od prenášaného zaťaženia.
- Modulový systém umožňuje zostavu 2, 3, 4, 5, a 6nápravových vozidiel s rôznymi rozvormy, možný pohon všetkých kôl.
- Prevádzkovo najohrozenejšia časť rozvodu hnacieho momentu k nápravám je umiestnená do nosnej rúry a touto rúrou chránená.
Nápravy
Nápravy TATRA sú vo svojej základnej verzii vždy poháňané a vždy opatrené uzávierkami. V skrini nápravy je uložená dvojice hnaných tanierových kôl (pre každú polonápravu jedno) a dvojice pastorkov, prenášajúcich točivý moment od diferenciálu. Ten je umiestnený mimo nápravu v centrálnej nosnej trúbe a je na rozdiel od klasického riešenia náprav s kuželovým diferenciálom tzv. korunového, resp. valcového typu. Vnútorný priestor skrine je prispôsobený pre výkyvný pohyb polonáprav. Nápravy sú osadené vzduchovými bubnovými brzdami, vybavenými klinovými rozovieračmi Perrot a pre legislatívnu verziu snímača pre montáž protiblokovacieho systému ABS.
Odpruženie
Mechanické, s nosnosťou do 8 ton na nápravu:
- torznými tyčami pre verziu s jednou riadenou prednou nápravou (4×4 a 6×6);
- listovými pružinami pre verziu s dvoma riadenými nápravami (8×8, 10×10, příp. 12×12).
Vzduchové, s nosnosťou 9 ton na nápravu a možností regulácie svetlej výšky. Tento typ perovania je primárne určený a vyvinutý pre vozidla rady T 815-7 a s jeho použitím súvisí aj úplne odlišný typ riadenia.
Všetke typy perovania sú doplnené teleskopickými tlmičmi a v niektorých verziách i zkrutnými stabilizátory.