V štvrtok 21. apríla 2014 podpísali zástupcovia spoločností TATRA TRUCKS a.s. a DAF Trucks N.V. v holanskom Eindhovenu novú zmluvu o dodávke motorov a kabín pre vozy TATRA 4×4, 6×6 a 8×8.
Zmluva taktiež zahrňuje dodávky motorov podľa normy EURO 6, ktoré budú inštalované v novom modeli TATRA PHOENIX EURO 6, jeho predstavenie sa chystá na október tohoto roku.
Nová zmluva zahrňuje pokračovanie dodávok kabín a motorov EURO 3, 4 a 5 pre tatry. „Pre trhy v EU finalizujeme vývoj modelu PHOENIX EURO 6,“ upozornil Peter Rusek, predseda predstavenstva a obchodný riaditeľ TATRA TRUCKS a.s. „Vzhľadom k výborným referenciám od zákazníkov Tatry na motory EURO 3, 4 a 5 od DAF, sme radi, že môžeme použiť i najnovšiu technológiu od DAF podľa normy EURO 6, ktorá vyniká v spoľahlivosti i úspornosti. Okrem 12,9 litrového motora PACCAR MX-13 plánujeme pre vozy populárnej modelovej rady PHOENIX používať i nový 10,8 litrový motor PACCAR MX-11,“ doplnil Peter Rusek.
„DAF je pyšný na pokračovanie dodávok kabín a motorov pre TATRA TRUCKS,“ uviedol Ron Bonsen, člen predstavenstva DAF zodpovedný za marketing a predaj. „TATRA je popredný výrobca na trhu plnepohonných vozidiel, čo výborne doplňuje vlastnú ponuku DAF s modelmi s pohonom jednej či dvoch náprav,“ dodal.
Tatrovky modelovej rady PHOENIX môžu byť servisované v dílerskej sieti TATRA TRUCKS aj dílerskou sieťou DAF v prípade komponent, ktoré vyrába. Rada dílerov DAF sú tiež autorizovanými dílermi TATRA TRUCKS.
Zmluva bola podpísaná na strane TATRA TRUCKS Petrom Ruskom a Radkom Strouhalom, členom predstavenstva a finančným riaditeľom. Na detajlnom vyjednávaní podmienok zmluvy sa podieľal Martin Šustek, riaditeľ nákupu TATRA TRUCKS. Za automobilku DAF podpísal zmluvu Ron Bonsen.
Tatry s motormi EURO 6 sú určené predovšetkým pre zákazníkov v zemiach EU z oblasti stavebníctva, lesníctva, ťažiarstva, poľnohospodárstva či komunálnych služieb.
História spolupráce TATRA-DAF
Automobilky TATRA a DAF spolupracujú od roku 2011, kedy bol uvedený na trh model TATRA PHOENIX, ktorý získal významné ocenení v rámci novinárskej ankety Truck of the Year 2012 za najlepšie plnepohonné vozidlo. TATRA je výrobcom podvozku, DAF dodáva kabínu, motor a prevodovku. Výroba a kompletácia vozidla prebieha v kopřivnickom podniku. Spolupráca automobiliek zahrňuje od začiatku i zdieľanie dílerskej siete a kooperácii na poli popredajných služieb.
Od roku 2011 do konce júna 2014 bolo v Kopřivnici vyrobené viac než 440 ks modelov TATRA PHOENIX, najčastejšie v plnepohonnej verzii 6×6. Vozidlá smerovali do najrôznejších odvetví. Veľmi pozitívne referencie zaznievajú napr. z Lesov Slovenskej republiky, kde funguje niekoľko desiatok súprav pre vývoz dreva tvorených ťahačom TATRA PHOENIX 6×6, či z ďalších firiem zaoberajúcich sa ťažbou dreva (Lesy ČR, Kloboucká lesní). Vozidlá TATRA PHOENIX taktiež úspešne nahradzujú staršie kopřivnické modely i konkurenčné vozidlá v lomoch a povrchových doloch, napr. v Severočeských doloch či kaznejovskej kaolinke patriacej do koncernu LB-Minerals. Používa ich i rada stavebných spoločností. Vďaka modelu TATRA PHOENIX v prevedení agroťahač sa tatrovky vracajú taktiež na české a slovenské polia.
O Martinovi Šustkovi, riaditeľovi nákupu TATRA TRUCKS a.s.
Martin Šustek, ktorý nastúpil na pozíciu riaditeľa nákupu ku dňu 11. 2. 2014, má dlhoročné skúsenosti z oblasti manažmentu nákupu nadnárodných spoločností. V jeho kompetencii je stratégia spolupráce a rozvoje vzťahov s subdodávateľmi. Jeho posledným pôsobišťom pred nástupom do TATRA TRUCKS bola pozícia manažéra nákupu spoločnosti BANG & OLUFSEN s.r.o., ktorá sa zaoberala výrobou elektroniky. Predtým v tej istej spoločnosti dlhodobe zastával funkciu manažéra logistiky a náhradných dielov. Martin Šustek je absolventom Fakulty manažmentu a ekonomiky VUT v Brne.