Tatrovky vždy boli spoľahlivými pomocníkmi cestárov pre zimnú údržbu a letné opravy ciest. Na túto tradíciu nadväzuje tiež modelová rada TATRA PHOENIX.
Na tohtoročnom ročníku Jičínskeho veľtrhu, usporiadaného spoločnosťou KOBIT v priestoroch ich výrobného areálu, predstavila spoločnosť TATRA, a. s. vozidlo TATRA PHOENIX v konfigurácii 4×4 s nástavbou pre zimnú údržbu – snehovú radlicu a sypačom soli SYKO 6HP Hurikán. I keď sa v tomto prípade jednalo iba o skúšobný prototyp, podvozky TATRA PHOENIX sú pre „komunálne nástavby“ v rámci sériovej výroby už pripravené. Štandardom je pre tieto aplikácie zosilnená antikorózna ochrana podvozku, úchyty pre montáž príslušenstva včetne priečnikov pre výmenné nástavby (sypače, korby) a možnosť montáže prídavných svetiel.
Zmieňovaný prototyp je vybavený motorom PACCAR MX s výkonom 265 kW, manuálnou, 16 rýchlostnou prevodovkou ZF EcoSplit a jedno rýchlostným, šesť stupňovým prevodom TATRA.
Pre aplikácie pre cestnú údržbu môžu byť tatrovky novej modelovej rady vybavený motorom PACCAR MX o výkonoch 265 – 340 kW, manuálnou alebo automatickou prevodovkou ZF (EcoSplit, AS Tronic), doplňkovými brzdnými systémami – motorovou brzdou MX Brake, alebo intardérom a podľa potrieb zákazníka jedno- alebo dvoj rýchlostným zostupným prevodom.
Zo skúsenosti s prvými aplikáciami pre tento segment vyplýva, že sa zákazníci môžu spoľahnúť na klasickú odolnosť plnepohonného tatrováckeho podvozku a oproti starým modelom tiež veľmi zaujímavú spotrebou pohonných hmôt. Taktiež v kabíne pribudlo viac miesta a je možné využiť také možnosti osadenia kabíny treťou sedačkou.