- vlastný prevodový agregát,
- desať alebo štrnásť stupňov,
- elektronický systém radenia TATRA-Norgren.
Základom je mechanická, manuálne ovládaná prevodovka TATRA. Tá je montovaná priamo na skriňu prídavného prevodu, je tak integrovanou súčasťou podvozku. Prevodové agregáty TATRA existujú v dvoch základných verziách – štrnásťstupňové (14TS) a desaťstupňové (10TS) – v kombinácii s dvojstupňovými (v niektorých aplikáciách i jednostupňovými) prídavnými prevodmi. Oba základné prevodovky sa líšia rozsahom a odstupňovaním jednotlivých prevodových stupňov. Točivý moment prevodoviek TATRA je v rozsahu 1400 Nm – 2100 Nm. Predné veko prevodovky umožňuje montáž pomocných pohonov.
Prídavná prevodovka, zoskrutkovaná s nosnými rúrami, tvorí neoddeliteľnú súčasť nosnej štruktúry podvozku TATRA. Existuje v dvoch základných verziách – s radením za kľudu TRK (korytnačka/zajac) a s možnosťou radenia za jazdy TRS (používaná u variant 14 stupňových agregátov). Zadné veko prídavnej prevodovky umožňuje tiež montáž pomocného pohonu.
Od roku 2009 je u prevodoviek TATRA (pre vybrané aplikácie vozidiel) ako alternatíva k manuálnemu ovládaniu ponúkané i elektronické ovládanie radenia rýchlostných stupňov TATRA-Norgren. Vodič pomocí joysticku zvolí rýchlostný stupeň a po stlačení spojky dôjde k vlastnému zaradeniu.
Prevodovky iných výrobcov:
- automatické Twin Disc s vysokým výkonom,
- automatické Allison s kompaktnou stavbou,
- mechanické ZF.
TATRA ponúka do svojich vozidiel ako alternatívu a montáž prevodoviek iných výrobcov. Jedná sa hlavne o prevodovky plne automatické.
Pre špeciálne projekty, hlavne v rade Force, je montovaná prevodovka amerického výrobcu Twin Disc – šesťstupňová, typ 1189, resp. 1177. Jej výhodou je to, že je priamo integrovaná do nosnej rúry. Samostatný menič točivého momentu je montovaný na motor a s prevodovkou je prepojený systémom hadíc. Prevodovky Twin Disc sú schopné prenášať točivé momenty až 2 800 Nm.
Rozšírenie ponuky znamenajú automatické prevodovky firmy Allison. Ide o šesť, príp. sedemstupňové automatické prevodovky kompaktnej stavby v jednej skrini s meničom točivého momentu montované priamo na motor. Pre prenos točivého momentu do podvozku je montovaná nová generácia prídavných prevodoviek TATRA. Rozsah točivého momentu prevodoviek Allison je – podľa typu – od 1 000 Nm do max. 2 500 Nm.
V zákazníckom projekte T 810 a jeho civilných aplikáciách je montovaná šesťstupňová mechanicky, manuálne radená prevodovka ZF Ecolite 6S 1000 T0 s ovládaním radenia pomocou bowdenu s vzduchotlakovým posilňovačom (až dva pomocné pohony s vývodmi cez zadné čelo prevodovky). Prídavná prevodovka v tomto prípade je vzostupná dvojstupňová ZF Steyr VG750, radená elektropneumaticky za kľudu vozidla. U civilnej verzii T 810 je možnosť pripojenia pohonu kolies prednej nápravy. Vojenská verzia je permanentne plnepohonná.