História a miľníky

1850V júni 1850 Ignác Šustala začal v Kopřivnici (Nesselsdorf) s dvoma tovarišmi výrobu kočára a bričiek.

 

1858Spojením s Adolfem Raškou a Karlem Moslerem vzniká firma Schustala and Comp.

 

1882Zahájení výroby nákladných železničných vagónov.

 

1886Začiatok výroby osobných železničných vagónov.

 

1891Vznik Nesselsdorfer–Wagenbau–Fabriks Gesellschaft.

 

1897Stavba prvého osobného automobilu Prasident.

 

1898Stavba prvého nákladného vozidla.

 

1903Prvá malá lokomotíva pre poľné dráhy.

 

1906Zapaľovací motor vlastnej konštrukcie s rozvodom OHC, polokolesový spaľovací priestor.

 

1907Prvý omnibus – typ L.

 

1908Prvý plnepohonný ťahač – typ R (Jaguar).

 

1914Prvé sériové nákladné vozidlá NW-TL2 a NW-TL4.

 

1915Prvý osobný automobil s brzdami na všetkých štyroch kolesách – typ U.

 

1918Zmena názvu na Kopřivnická vozovka (Nesselsdorfer Wagenbau).

 

1919Prvý krát názov TATRA na nákladných vozidlách NW-TL4.

 

1921Firemná značka NW nahradená značkou TATRA.

 

1923Tatrovácka koncepcia automobilu – Hans Ledwinka a T 11.

 

1924Tatrovácka koncepcia automobilu prvý krát uplatnená pri ťažkom nákladnom vozidle T 24.

 

1929Prvý krát vzduchové odpruženie zadných náprav – T 24.

 

1930Zahájenie výroby najúspešnejšieho tipu stredne ťažkého nákladného vozidla TATRA 27.

 

1934Premiéra osobného vozidla T 77, prvý sériovo vyrobený osobný automobil s prísne aerodynamickou pontonovou karosériou.

 

1934Vzniká letecké oddelenie vo Vagónke TATRA Studénka.

 

1935Prvý trolejbus T 86.

 

1935Špeciálny rýchlikový železničný voz Slovenská strela.

 

1936Vznik Ringhoffer TATRA, a. s..

 

1942Zahájenie výroby trojnápravového ťažkého nákladného vozidla s vzduchom priamo chladeným vznetovým dvanásťválcom vlastnej konštrukcie – T 111.

 

1946TATRA národný podnik.

 

1946Obnovení výroby osobných T 57 a nákladných T 111.

 

1947Prototyp osobného automobilu T 600 TATRAplan.

 

1951Zrušenie výroby železničných vozidiel, špecializácia iba na automobilovú výrobu.

 

1956Prvý krát torzné tyče pre pruženie prednej nápravy.

 

1956Zahájená sériová výroba osobných T 603.

 

1959Sériová výroba T 138.p>

1968Sériová výroba T 813.

 

1968Zahájenie budovanie továrenského polygónu.

 

1970Zahájená sériová výroba T 148.

 

1971Rozhodnutie RVHP o špecializácii Tatry na výrobu ťažkých nákladných vozidiel.

 

1975Ukončená výroba osobných vozidiel T 603.

 

1982Vyrobené sto tisíci nákladný voz T 148.

 

1983Zahájenie sériovej výroby T 815.

 

1992Založenie TATRA, a. s.

 

1997T 815-2 prijíma názov TERRN°1.

 

1997Sériová výroba kombinovaného systému odpruženia kolies zadných náprav – KING FRAME.

 

1997Zahájenie výroby kapotového prevedenia ťažkých nákladných vozidiel T 163 (JAMAL).

 

1997Ukončenie výroby osobných automobilov, posledná modifikácia T 700.

 

1999Modelová rada špeciálnych vozidiel ARMAX.

 

1999Modelová rada špeciálnych vozidiel FORCE.

 

2000Vzduchom priamo chladený motor vlastní konštrukcie v emisnej špecifikácii Euro 3.

 

2002Zakúpenie duševného vlastníctva a výrobnej dokumentácie ROSS R 210.

 

2006Vlastný motor s emisnou špecifikáciou Euro 4 SCR.

 

2006T 810 pre AČR.

 

2007T 815-7 v štandardnej ponuke spoločnosti TATRA, a. s.

 

2008Vlastný motor v emisnou špecifikáciou Euro 5 SCR.

 

2010Poloautomatický systém radenia prevodových stupňov TATRA-Norgren.

 

2010Civilná aplikácia T 810 a T 815-7.

 

2010Facelift modelovej rady TERRN°1.