Špeciály TATRA – diel 2.: Vlajková loď pre Nórsko

tatra-special-02_t158-8p5r46_50t_norway_01

V letných mesiacoch v tomto roku bol v spolupráci Zákazníckeho centra a Technického úseku TATRA TRUCKS a.s. postavený špeciál TATRA PHOENIX 8×8 pre nórskeho zákazníka, ktorý už niekoľko vozidiel štandardného prevedenia úspešne prevádzkuje.

Špeciál čiernej farby vychádza z štandardného prevedenia TATRA PHOENIX T158-8P5R46, tj. prevedenie pre celkovú hmotnosť 50 ton s nápravami a redukciami v kolesách s rázvorom 2150 + 2560 + 1450 mm a je vybavený motorom Paccar MX-13 o výkonu 375 kW/2500 Nm. Na rozdiel od sériového prevedenia je vozidlo osadené sedemstupňovou automatickou prevodovkou Allison s integrovaným retardérom. Na prevodovku naväzuje dvojstupňová prídavná prevodovka TATRA s štandardným sprevodovaním pre prevodovky Allison.

Pérovanie zadných náprav je v najťažším kombinovaným prevedením (vzduchové vaky s listovými perami), tj. pre zaťaženie 2×16 ton. Nadpriemerné hodnoty nájazdového uhlu a svetlej výšky sú dané použitím kombinácie pneumatík 16.00 R20 na predných riadených nápravách a 24 R21 na zadných nápravách v jednomontáži. Tieto pneumatiky sú známe z predošlých prevedení vozidiel SKT vo variante „Máša”. Priechodnosť málo únosným terénom ďalej zvyšuje i dohusťovanie pneumatík z miesta vodiča v tzv. dvojokruhovom prevedení, ktoré umožňuje nezávisle regulovať tlak v pneumatikách predných i zadných náprav.

Čierny krásavec je podľa nórskych zvyklostí vybavený spacou kabínou s maximálne možnou výbavou, zahrňujúcou mimo obligátnych prvkov ako klimatizácia, nezávislé kúrenie atď. i prídavné svetlomety nad a pod predným sklom, ochranné mriežky svetiel a „krovky” na zadnej stene kabíny. Vozidlo je tiež pripravené pre montáž prednej snehovej radlice, rovnako ako štandardné prevedenie vozidiel TATAR PHOENIX určených pre zimnú údržbu. Zjednodušene možno konštatovať, že položky v kategórii „na prianie” boli v tomto prípade využité takmer bez zbytku.

Na vozidle je inštalovaná jednostranná sklopná korba s hydraulicky ovládaným zadným čelom, ktorú vyrobila firma VS-Mont a ktorá sa tiež zaslúžila o výstavnú premiéru tohoto vozidla na nedávno skončenej IAA v Hannoveru. V súčasnosti vozidlo absolvuje základné funkčné testy a behom niekoľkých týždňov bude expedované k zákazníkovi.

Fotogaléria: