Poľnohospodársky ťahač TATRA na výstave Země živitelka 2013

tatra-trucks_zeme-zivitelka_01_hlavni

Spoločnosť TATRA TRUCKS a.s. v spolupráci so svojím dílerom spoločnosťou PARMA servis s.r.o. prezentuje na výstave Země živitelka 2013 v Českých Budejoviciach od 29. augusta do 3. septembra 2013 svoj najnovší počin – ťahač poľnohospodárskych návesov TATRA PHOENIX 6×6, ktorý vyvinula v spolupráci s Roľníckou spoločnosťou Lesonice a.s.

Tri prototypy tohoto vozidla s jedinečným podvozkom tatrováckej koncepcie boli homologované na základe „individuálneho riadenie“ pre prevádzku na pozemných komunikáciách ako traktory a sú už Roľníckou spoločnosťou Lesonice testované v bežnej prevádzke.

Výborná priechodnosť vozidiel TATRA terénom predurčuje ich nasadenie v tých najťažších podmienkach. Poľnohospodárstvu ktorému sa už tatrovky ako nosiče nástavieb (rozmetadlá na hnoj, cisterny na močovku, veľkokapacitné korby atd.) osvedčili a radu rokov používajú, do tejto kategórie bezpochyby patria.

Centrálna nosná rúra ktorá chráni všetke súčasti hnacieho traktu spolu s nezávisle vzduchom odpruženými výkyvnými polonápravami, ktoré z tatroviek pracujúcich v ťažkom teréne robia šampióna. Zaručujú kvalitnú a komfortnú jazdu nielen pre vodičove, šetrne a spoľahlivo nesú taktiež nástavby i prepravovaný náklad. Ťahač poľnohospodárskych návesov TATRA PHOENIX 6×6 je efektívny tam, kde je potrebné prepraviť poľnohospodárske produkty rýchle, a to i po cestách na dlhšie vzdialenosti, kde je prevádzka silnejších traktorov z ekonomického hľadiska nákladný.

K zníženiu prevádzkových nákladov poľnohospodárkeho ťahača TATRA PHOENIX 6×6 v teréne i na ceste či spevnených komunikáciách významne prispieva i úsporný motor PACCAR MX o objemu 12,9 l v troch výkonových variantách v kombinácii s manuálnou 16stupňovou prevodovkou ZF, s automatickou 16stupňovou prevodovkou ZF AS-Tronic, popr. 6stupňovou automatickou prevodovkou značky Allison. Vystavený poľnohospodárky ťahač TATRA PHOENIX 6×6 bol vybavený dvojstupňovou prídavnou prevodovkou značky TATRA, vďaka nej sa zlepšuje ekonomika prepravy na ceste. V teréne potom tento špeciálny „traktor“ dosahuje v zrovnaní s vozidlami s tuhými nápravami vyššiu rýchlosť, ktorá znamená v dôsledku vyšší počet prepráv a prípadne i vyšší zárobok. Rozloženie zaťaženia váhy návesu na zadnú nápravu vozidla s konfigurácii 6×6 oproti 4×4 umožňuje vyšší nosnosť návesu, a tým ďálej zvyšuje produktivitu prepravy. Tretí riadená náprava (na prianie zákazníka) zmenšuje vnútorný polomer otáčania, ktorý v kombinácii s návesom s riadenými nápravami výrazne zlepšuje manévrovateľnosť s vozidlom a tiež zamedzí jeho nežiadúcemu šmýkaniu, ktoré opotrebuje pneumatiky, či zhutňuje pôdu na poli.

V neposlednej rade je vystavený trojosový  ťahač poľnohospodárskych návesov kopřivnickej automobilky TATRA TRUCKS vybavený širokými nízkotlakovými traktorovými pneumatikami, ktoré sú šetrné k tomu najcennejšiemu, čo poľnohospodárom dáva obživu – k pôde.

Smer, ktorým sa kopřivnická automobilka vydala po zmene majiteľov, je zaujímavým náznakom ďalšieho vývoja a snahy dobiť si na trhu nákladných a špeciálnych vozidiel speť svoje miesto. Je to dobrá správa pre všetkých vodičov i majiteľov firiem, že vyklápačky, lesné vozy, bagre, žeriavy, domiešavače a mnohé ďalšie tipy vozidiel značky TATRA, im pomôžu  zlepšiť podmienky pri ich práci a vďaka ich úspornejšej prevádzke i hospodársky výsledok.

Fotogaléria: